Extra 300 ✈ 2004-2008

Posted on
Share
extra300_mig

2005: Szabó „Topi” Zoltán MiG-29, Veres Zoltán Extra-300. Kecskeméti repülőnap előkészületei.

Az Extra 300 típust a Walter Extra cég tervezte. Az 1982 évi világbajnokság győzelme után a kétfedeles Pitts Special alapján Walter tervezte és építette meg egyfedelű gépét. Ez a gép az alapja az Extra típusnak. A repülőnek, amelynek korlátlan a műrepülő teljesítménye. Az Extra 300 prototípus elkészülése és a típus debűtálása 1988-ban történt. Az az évi világbajnokságon már három versenyző indult a 300LE-s motorral felszerelt műrepülőgéppel. 1992-ben repült az első Extra 300S típusú repülőgép.

extra300vstalmacsi

2007: a hivatalos átadás előtt határtalan lendülettel veszi birtokba Közép-Európa legnagyobb völgyhídját Talmácsi Gábor gyorsasági motorversenyző és Veres Zoltán Európa-bajnok műrepülő. A különleges hídavatáson a szélvészgyors repülő versenyez Talmácsi bivalyerős motorjával.

Szárnyfesztávolsága: 7,5m
Magasság: 2,62m
Hossz: 6,65m
Maximális felszállótömeg: 920kg –normal / 820kg-acro
Üres súly: 610kg
Terhelhetőség: +10/-10G
Orsózó sebesség: 360/sec
Maximum sebesség: 407km/h /220kts
Utazó sebesség: 260km/h
Átesési sebesség: 115km/h
Max. V/S: 2300f/m
Csúcsmagasság: 3650m
Repülési tartomány: 768km / 415NM
Motor: Textron Lycoming AEIO 540 L1B5 300HP

extra300 vz